loading...

ارائه مقالات رسمی طراحي اپ موبایل

بازدید : 157
چهارشنبه 18 فروردين 1400 زمان : 10:09


ایده را تعریف‌و‌تمجید فرمایید!
فراموش نکنید که طراحي اپليكيشن نرم افزار های بسیار پر اسم و رسم هم در اولِ تولیدشان حامیان خیلی یه خرده داشتند. بخش اعظمی از نرم افزار های ارتباطی همچون اسنپ چت (Snapchat) در صدر با اینگونه مشکلاتی مواجه بودند. دراین مورد نمونه های متعددی می اقتدار زد. بدین ترتیب از اندیشه کردن بدین که ممکن میباشد ایده شما حامیان چندانی نداشته باشد نترسید و ناامید نشوید. کارایی فرمائید ایده را به شکلی مطلوب سازه فرمائید؛ و به هیچ عنوانً به‌این تاءمل نکنید که ایده تان ممکن میباشد خنده دار باشد. امروزه نرم افزار های متعددی تشکیل شده که هریک از آنها یک ایده جدیدی را جاری ساختن کرده اند. به این ترتیب ایده شما هم می‌تواند مانند این نظرات تبدیل به یک نرم افزار مطلوب گردد و باعث بدین خواهد شد که نرم افزار موفقی داشته باشید. در حالتی‌که که شما پیش از ایجاد کرد نرم افزار ایده ای نداشته باشید، بهتر میباشد اندیشه ایجاد یک نرم افزار را از سرتان خارج فرمائید!

اهداف را گزینش فرمایید!
مقصود شما از ساخت و ساز کردن یک نرم افزار، همچون هر عمل تجاری دیگری، بایستی این باشد که گره ای از فعالیت یوزرها گشوده نماید. این نرم افزار می بایست کاربرپسند باشد و سبب گردد که یوزرها به آن عشق و علاقه مند خواهد شد. یک نرم افزار مطلوب بایستی به طوری باشد که یوزرها عشق و علاقه داشته باشند در تمامی جا و در هر موقعیتی که میباشند از آن استعمال کنند. از جمله، ما از نرم افزار هایی مانند اینستاگرام، در هر جایی که باشیم استعمال می کنیم. به این ترتیب غرض شما از تشکیل داد نرم افزار بایستی این باشد که آن را به طوری پباده سازی فرمایید که در مجموع جای های متفاوت بتوان از آن استفاده نمود. درصورتی که که برای ایجاد کرد اپلیکیشنتان هدفی نداشته باشید، حتماً سود مناسب را نمی گیرید. درپی یک‌سری سفارش دراین باره به شما ارایه می‌کنیم:

از خویش بپرسید چرا عموم از این نرم افزار به کار گیری می نمایند؟
از خویش بپرسید این نرم افزار قرار میباشد چکار نماید؟
از خویش بپرسید این نرم افزار قرار میباشد چه مشکلی را حل نماید؟
از خویش بپرسید آیا این نرم افزار برای شما پول ساز خواهد بود؟
از خویش بپرسید چه عاملی قادر است سبب ساز به جذابیت آن گردد؟
هشت مرحله ایجاد کرد نرم افزار تلفن همراه
مرحله دوم: برای ایجاد کرد نرم افزار تحقیق فرمائید
داشتن فهم شفافی از کسانی که قرار میباشد از نرم افزار شما به کار گیری نمایند برای ساخت و ساز یک نرم افزار تلفن همراه موضوعی اساسی میباشد. شما می بایست پیش از هر چیزی تحلیل فرمایید که موقعیت مخاطبینتان به چه شکل میباشد. آیا آن‌ها آمادگی این را دارا هستند که از اینگونه اپلیکیشنی استقبال نمایند؟ آیا نیازهایی که به آنها اشاره کردیم را درباره با این نرم افزار دارا‌هستند؟ آیا ایجاد کردن این نرم افزار سبب ساز به حل گرفتاری های آنان میشود؟ آیا سود ای برایشان دارااست؟ مرحله بعدی این میباشد که مخاطبینتان را برای خودتان تمجید فرمائید. دو طرز برای معرفی کردن مخاطبین مقصود (مخاطبینی که از نرم افزار شما به کار گیری خواهند کرد) وجود دارااست:

بدانید که چه اشخاصی می‌باشند؟
بدانید که تعدادشان چقدر میباشد؟
برای پر‌نور خیس کردن مسئله، از جمله نرم افزار هایی را که در مورد با هجرت های هوایی می‌باشند را درنظر بگیرید. مخاطبین این نرم افزار ها اشخاصی میباشند که با هواپیما هجرت می نمایند. براین اساس دراین مکان خواهیم توانست معین کنیم که کسانی که از این نرم افزار ها به کار گیری می نمایند چه عده ای می‌باشند. در رابطه تعداد این اشخاص، اپلیکیشنی مانند وایبر را درنظر بگیرید. در بخش اعظمی از کشورها، مردمی که از وایبر به کارگیری می کردند کسانی بودند که در قبل از اسکایپ استعمال می کردند. تعداد آنان حدوداً بیش تر از ۵۰۰ میلیون نفر بود و نیمی از آنها یوزرها فعال روزمره بودند. به این ترتیب دراین مکان قادر خواهیم بود فهم و شعور نسبی از تعداد عده ای داشته باشیم که از وایبر به کارگیری می کرده اند. همینطور مثلا برای نرم افزار های مرتبط با کسب و کار الکترونیکی، کل مشتریان فعلی که در پی ابزارهایی برای حل اختلال خرید می باشند را می شود به تیتر تعداد یوزرها درنظر گرفت.

مرحله سوم: مرحله پباده سازی کردن چارچوب مهم و دقت به تجربه کاربری (UX)
هنگامی که مقصود از ساخت‌و‌ساز نرم افزار را گزینش کردید و همینطور مشتریانتان و تعداد آن ها و خصوصیت هایی که دارا هستند را آیتم محاسبه قرار دادید، می‌توانید به قسمت اساسی ساخت نرم افزار بروید. در‌این مرحله شما بایستی چارچوب اساسی ساخت و ساز نرم افزار را گزینش نمائید. در صدر می بایست همت نرم افزار را درین مرحله گزینش فرمایید. بدین مفهوم که درین مرحله لیستی از خصوصیت های مختلفی که قرار میباشد نرم افزار شما داشته باشد، را ارایه نمائید. اسم این فعالیت، معماری داده ها است. در واقعیت این فعالیت به شما یک شماتیکی ارایه می نماید که نماد دهنده تک تک کارهایی میباشد که یوزرها میتوانند در‌این نرم افزار جاری ساختن دهند. اینک ممکن میباشد این پرسش در ذهنتان تولید گردد که:

چه‌گونه می قدرت یک چارچوب برای نرم افزار تشکیل داد؟

برای این که یک ادراک مفهومی بهتری از نرم افزار داشته باشید، نیاز میباشد که یک چارچوب کلی برای آن ساخت و ساز کنید. در مجموع این چارچوب می‌تواند به شما در فرایند متعدد یاری متعددی بکند. در‌این مرحله شما یک اسکلت و بنای اساسی را برای نرم افزار موبایلتان که در آینده می‌خواهید آن را ساخت و ساز فرمایید، تولید مینمایید. در واقعیت شما با این عمل به موضوع به روش ای کلی نگاه میکنید. شما بایستی دقیقاً بدانید که ساختار مهم کارتان چه چیزی است. خیلی اساسی میباشد که تا جایی‌که ممکن میباشد کل جزئیاتی را که برای اجرا این فعالیت مایحتاج میباشد درین طرح و چارچوب کلی بگنجانید. چون هرچقدر که واحد سنجش جزئیات بیشتری را درین طرح وارد فرمائید، کارتان بهتر می گردد. ولی می بایست این نکته را هم درنظر داشته باشید که هنگامی چارچوب اساسی را ساخت و ساز کردید، گشوده هم در پروسه آینده میتوانید آن را دستکاری فرمائید و این سیرتکامل وجود ندارد که دیگر نتوانید آن را تغییر‌و تحول دهید.

برای ایجاد چارچوب، میتوانید از ابزارهای مانند ابزارهای پایین به کارگیری نمائید:

Axure دارای شهرت ترین ابزار دراین باره میباشد
Mockingbot که نسبت به Axure کاربرپسندتر میباشد و سرعت بیشتری داراست و برای به کارگیری مطلوب خیس میباشد
Sketchapp یک ویرایشگر گرافیکی میباشد که برای ساخت چارچوب هایی که دارنده جزئیات متعددی میباشند گزینه به کار گیری قرار می‌گیرد.
Justinmind نیز یک نرم‌افزار مطلوب دیگر برای مشابه سازی یک پباده سازی نرم افزار تلفن همراه است.
Balsamig یک ابزاری میباشد که عموماً برای ساخت و ساز چارچوب برای نرم افزار های تلفن همراه از آن به کار گیری می‌گردد.
مرحله چهارم: مرحله ایجاد کرد بک اند نرم افزار میباشد
پس از اجرا این فرآیند و بعداز این که یک چارچوب کلی و طرح کاملی از این عمل انتخاب شوید، نوبت به گزینش یک پلتفرم و گزینش ابزارهایی می‌رسد که میخواهید از آنان برای ساخت و ساز نرم افزار به کار گیری نمایید. شما در‌این نصیب می بایست تک تک مفاد ما یحتاج را، اعم از نوع لهجه اپ نویسی مورد نیاز، تکنولوژی های جانور، خدمت های جانور و غیره برای ایجاد کرد نرم افزار را درنظر بگیرید و تصمیم بگیرید که از کدام آیتم ها می‌خواهید استعمال نمایید. این که به چه شکل یک نرم افزار را بسازیم سوالی میباشد که قسمت اعظم آن در‌این مرحله (یعنی ایجاد بک اند) جواب داده می‌شود. بک اند به نصیب هایی گفته میگردد که ظاهرا نرم افزار چشم نمیشوند. برای ساخت‌و‌ساز بک اند برای نرم افزار دو طریق مهم وجود دارااست:

از SaaS تحت عنوان بک اند به کارگیری فرمایید (مانند استعمال از Firebase, AWS Mobile Hub, CloudKit, Kinvey)
مبادرت به ایجاد کرد بک اند به صورت معمولی فرمایید. این وضعیت اگر که شما در آینده قرار میباشد که خصوصیت های جدیدی را به نرم افزار موبایلتان اضافه نمایید و همینطور تعداد کاربرانتان را ارتقاء دهید مطلوب است. هنگامی که یک بک اند را خودتان پباده سازی فرمایید، احتمال این که بتوانید در آینده خصوصیت های جدیدی به آن اضافه نمائید و یا این که خصوصیت های آن را تغییر و تحول دهید، بیشتر از پیشین می شود.
مرحله پنجم: مرحله پباده سازی بصری
مبنی بر چارچوبی که از پباده سازی نرم افزار ارایه نموده اید و همینطور مبنی بر داده‌هایی که مربوط به آن میباشد میتوانید وارد مرحله پباده سازی بصری نرم افزار گردید. این مرحله یکی‌از مهمترین مرحله ها میباشد و در‌این مرحله شما وارد فاز اجرایی میشوید و نرم افزار را پباده سازی مینمایید.

در‌این مرحله شما بایستی برای هر یک از پلتفرم هایی که میخواهید نرم افزار موبایلتان را در آن پلتفرم ها پباده سازی نمائید، یک نوع پباده سازی ایفا دهید. مثلا چنانچه که میخواهید یک نرم افزار را هم در پلتفرم ISO و هم در پلتفرم اندروید پباده سازی نمایید، بایستی یک توشه پباده سازی را برای پلتفرم IOS جاری ساختن دهید و یک توشه هم برای پلتفرم اندروید این پباده سازی را اعمال دهید. انگیزه این عمل این میباشد که پباده سازی در هر مورد از این پلفترم ها مستلزم استعمال از المان های مختلفی است. همینطور در حین اجرا این پروسه بایستی همواره از موعظه هایی که در قضیه پباده سازی نرم افزار وجود داراست به کار گیری نمائید و به‌این پند ها کار فرمائید. شما با مطالعه و تحلیل این موعظه ها (که می‌توانید آن‌ها‌را با کاوش در وب پیدا نمائید) می توانید برای این فعالیت الهام بگیرید.

مرحله ششم: مرحله کدنویسی برای نرم افزار
در کل هنگامی که شما می‌خواهید برای یک نرم افزار استارت به کدنویسی فرمائید، دو حق تعیین دارید. اولیه اینکه شما می‌توانید کدنویسی را خاطر بگیرید (و یا این که دست کم تلاش فرمایید!) و سپس عملکرد نمایید که خودتان یک نرم افزار را بسازید و یا میتوانید از یک کمپانی ساخت و ساز نرم افزار یاری بگیرید. این گزینش بستگی به خودتان و اهدافتان داراست. در صورتی بخواهید یک کمپانی ساخت نرم افزار برای خودتان تعیین نمائید، بایستی بدانید که نمایندگی ها و شرکت ها متعددی وجود دارا هستند که ذوق زده هم می گردند که به شما یاری کنند. این مرحله حساس ترین مرحله برای ایجاد نرم افزار میباشد. در‌این مرحله شما به همپا تیمتان کنار هم می نشینید و عملکرد میکنید تا کدها را بنویسید و لذا درین مرحله بایستی خیلی توجه فرمائید که کارتان با اختلال برنخورد.

مرحله هفتم: مرحله آزمودن
فعلا که نرم افزار را ساخته اید، نوبت به آزمودن آن میرسد. این مرحله را برای این پشت راز می‌گذارید که اعتقادوباور نتایج فرمائید که اپلیکیشنتان به صحت عمل می نماید و مشکلی در آن نیست. همینطور درین مرحله در‌حالتی که که باگ (Bug) در نرم افزار مشاهده کردید آن را از میان میبرید. با اجرا دادن این استدلال‌ها شما ضمانت می‌کنید که اپلیکیشنتان فراهم به فعالیت میباشد و سعی مطلوبی دارااست. در‌حالتی که که عمل را این چنین اجرا دهید و نرم افزار خودتان را مرور نمایید، می‌توانید اعتقاد و باور نتایج نمایید که اپلیکیشنتان مهیا برای نشر میباشد. شما اگر که‌این آزمایش را جاری ساختن دهید اطمیمنان پیدا خواهید کرد که اپلیکیشنتان فارغ از خلل میباشد و برخورد های مثبتی را از اشخاصی که تحت عنوان مشتریان غرض (Target audience) درنظر گرفته اید، خواهد داشت. همینطور در‌این مرحله امتحان بتا (Beta testing) را هم به اجرا میرسانید. این امتحان مشتمل بر امتحان یوزرها فرنگی میباشد. بدین مضمون‌ که یک ورژن بتا از نرم افزار را به تعداد محدودی از یوزرها (پیش از تکثیر آن در بعدها کلان) و برای مقطع محصور (مثلا به ۲۰۰۰ مخاطب برای بازه یک ماه) می دهید تا بازخوردهای آن‌ها را محاسبه نمایید.

مزیت‌های جاری ساختن امتحان بتا
این قابلیت را پیدا میکنید که نرم افزار خویش را با یوزرها حقیقی و واقعی بیازمایید و خطاها را پیش از این که خیلی دیر خواهد شد پیدا نمایید. چنانچه که خطاها، مشکلات، باگ ها و یا این که سطح ها ذیل تجربه کاربری وجود داشت، شما میتوانید با به کار گیری از بازخوردهای با ارزش این ایرادات را حل نمائید. همینطور بعداز نشر آخرین نرم افزار دیگر خطاها کمتری خواهید داشت.

مرحله هشتم: نشر نرم افزار
اینک به مرحله آخری از فرآیند ساخت و ساز نرم افزار می رسیم. درین مرحله نرم افزار ایجاد شده است و برای تکثیر در بازار مهیا می باشد. در‌این مرحله شما بایستی سیاست‌های مرتبط با نرم افزار استور را درباره‌ی با تکثیر نرم افزار ها و تایید و اعتبارسنجی آنان مرور فرمایید. برای این که یک تکثیر چیره برای نرم افزار داشته باشید ما مرحله های ذیل را سفارش می‌کنیم:

فولدر .apk (برای اندروید) و پوشه .ipa (برای IOS) ساخت‌و‌ساز نمایید.
یک تعریف کلی و کوتاه از اپلیکیشنتان را به آحاد گویش هایی که‌این نرم افزار برای آنها پباده سازی شد‌ه‌است مطرح کنید.
تصاویری از نرم افزار، لوگو، اسکرین شات هایی از گوشه و کنار نرم افزار، توضیحات ویدیویی و غیره ارایه فرمایید.
در شکل لزوم، برای اپلیکیشنتان بر پایه ی ضوابط اپلیکیشن استور، محدودیت سنی ساخت فرمائید.


ایده را تعریف‌و‌تمجید فرمایید!
فراموش نکنید که طراحي اپليكيشن نرم افزار های بسیار پر اسم و رسم هم در اولِ تولیدشان حامیان خیلی یه خرده داشتند. بخش اعظمی از نرم افزار های ارتباطی همچون اسنپ چت (Snapchat) در صدر با اینگونه مشکلاتی مواجه بودند. دراین مورد نمونه های متعددی می اقتدار زد. بدین ترتیب از اندیشه کردن بدین که ممکن میباشد ایده شما حامیان چندانی نداشته باشد نترسید و ناامید نشوید. کارایی فرمائید ایده را به شکلی مطلوب سازه فرمائید؛ و به هیچ عنوانً به‌این تاءمل نکنید که ایده تان ممکن میباشد خنده دار باشد. امروزه نرم افزار های متعددی تشکیل شده که هریک از آنها یک ایده جدیدی را جاری ساختن کرده اند. به این ترتیب ایده شما هم می‌تواند مانند این نظرات تبدیل به یک نرم افزار مطلوب گردد و باعث بدین خواهد شد که نرم افزار موفقی داشته باشید. در حالتی‌که که شما پیش از ایجاد کرد نرم افزار ایده ای نداشته باشید، بهتر میباشد اندیشه ایجاد یک نرم افزار را از سرتان خارج فرمائید!

اهداف را گزینش فرمایید!
مقصود شما از ساخت و ساز کردن یک نرم افزار، همچون هر عمل تجاری دیگری، بایستی این باشد که گره ای از فعالیت یوزرها گشوده نماید. این نرم افزار می بایست کاربرپسند باشد و سبب گردد که یوزرها به آن عشق و علاقه مند خواهد شد. یک نرم افزار مطلوب بایستی به طوری باشد که یوزرها عشق و علاقه داشته باشند در تمامی جا و در هر موقعیتی که میباشند از آن استعمال کنند. از جمله، ما از نرم افزار هایی مانند اینستاگرام، در هر جایی که باشیم استعمال می کنیم. به این ترتیب غرض شما از تشکیل داد نرم افزار بایستی این باشد که آن را به طوری پباده سازی فرمایید که در مجموع جای های متفاوت بتوان از آن استفاده نمود. درصورتی که که برای ایجاد کرد اپلیکیشنتان هدفی نداشته باشید، حتماً سود مناسب را نمی گیرید. درپی یک‌سری سفارش دراین باره به شما ارایه می‌کنیم:

از خویش بپرسید چرا عموم از این نرم افزار به کار گیری می نمایند؟
از خویش بپرسید این نرم افزار قرار میباشد چکار نماید؟
از خویش بپرسید این نرم افزار قرار میباشد چه مشکلی را حل نماید؟
از خویش بپرسید آیا این نرم افزار برای شما پول ساز خواهد بود؟
از خویش بپرسید چه عاملی قادر است سبب ساز به جذابیت آن گردد؟
هشت مرحله ایجاد کرد نرم افزار تلفن همراه
مرحله دوم: برای ایجاد کرد نرم افزار تحقیق فرمائید
داشتن فهم شفافی از کسانی که قرار میباشد از نرم افزار شما به کار گیری نمایند برای ساخت و ساز یک نرم افزار تلفن همراه موضوعی اساسی میباشد. شما می بایست پیش از هر چیزی تحلیل فرمایید که موقعیت مخاطبینتان به چه شکل میباشد. آیا آن‌ها آمادگی این را دارا هستند که از اینگونه اپلیکیشنی استقبال نمایند؟ آیا نیازهایی که به آنها اشاره کردیم را درباره با این نرم افزار دارا‌هستند؟ آیا ایجاد کردن این نرم افزار سبب ساز به حل گرفتاری های آنان میشود؟ آیا سود ای برایشان دارااست؟ مرحله بعدی این میباشد که مخاطبینتان را برای خودتان تمجید فرمائید. دو طرز برای معرفی کردن مخاطبین مقصود (مخاطبینی که از نرم افزار شما به کار گیری خواهند کرد) وجود دارااست:

بدانید که چه اشخاصی می‌باشند؟
بدانید که تعدادشان چقدر میباشد؟
برای پر‌نور خیس کردن مسئله، از جمله نرم افزار هایی را که در مورد با هجرت های هوایی می‌باشند را درنظر بگیرید. مخاطبین این نرم افزار ها اشخاصی میباشند که با هواپیما هجرت می نمایند. براین اساس دراین مکان خواهیم توانست معین کنیم که کسانی که از این نرم افزار ها به کار گیری می نمایند چه عده ای می‌باشند. در رابطه تعداد این اشخاص، اپلیکیشنی مانند وایبر را درنظر بگیرید. در بخش اعظمی از کشورها، مردمی که از وایبر به کارگیری می کردند کسانی بودند که در قبل از اسکایپ استعمال می کردند. تعداد آنان حدوداً بیش تر از ۵۰۰ میلیون نفر بود و نیمی از آنها یوزرها فعال روزمره بودند. به این ترتیب دراین مکان قادر خواهیم بود فهم و شعور نسبی از تعداد عده ای داشته باشیم که از وایبر به کارگیری می کرده اند. همینطور مثلا برای نرم افزار های مرتبط با کسب و کار الکترونیکی، کل مشتریان فعلی که در پی ابزارهایی برای حل اختلال خرید می باشند را می شود به تیتر تعداد یوزرها درنظر گرفت.

مرحله سوم: مرحله پباده سازی کردن چارچوب مهم و دقت به تجربه کاربری (UX)
هنگامی که مقصود از ساخت‌و‌ساز نرم افزار را گزینش کردید و همینطور مشتریانتان و تعداد آن ها و خصوصیت هایی که دارا هستند را آیتم محاسبه قرار دادید، می‌توانید به قسمت اساسی ساخت نرم افزار بروید. در‌این مرحله شما بایستی چارچوب اساسی ساخت و ساز نرم افزار را گزینش نمائید. در صدر می بایست همت نرم افزار را درین مرحله گزینش فرمایید. بدین مفهوم که درین مرحله لیستی از خصوصیت های مختلفی که قرار میباشد نرم افزار شما داشته باشد، را ارایه نمائید. اسم این فعالیت، معماری داده ها است. در واقعیت این فعالیت به شما یک شماتیکی ارایه می نماید که نماد دهنده تک تک کارهایی میباشد که یوزرها میتوانند در‌این نرم افزار جاری ساختن دهند. اینک ممکن میباشد این پرسش در ذهنتان تولید گردد که:

چه‌گونه می قدرت یک چارچوب برای نرم افزار تشکیل داد؟

برای این که یک ادراک مفهومی بهتری از نرم افزار داشته باشید، نیاز میباشد که یک چارچوب کلی برای آن ساخت و ساز کنید. در مجموع این چارچوب می‌تواند به شما در فرایند متعدد یاری متعددی بکند. در‌این مرحله شما یک اسکلت و بنای اساسی را برای نرم افزار موبایلتان که در آینده می‌خواهید آن را ساخت و ساز فرمایید، تولید مینمایید. در واقعیت شما با این عمل به موضوع به روش ای کلی نگاه میکنید. شما بایستی دقیقاً بدانید که ساختار مهم کارتان چه چیزی است. خیلی اساسی میباشد که تا جایی‌که ممکن میباشد کل جزئیاتی را که برای اجرا این فعالیت مایحتاج میباشد درین طرح و چارچوب کلی بگنجانید. چون هرچقدر که واحد سنجش جزئیات بیشتری را درین طرح وارد فرمائید، کارتان بهتر می گردد. ولی می بایست این نکته را هم درنظر داشته باشید که هنگامی چارچوب اساسی را ساخت و ساز کردید، گشوده هم در پروسه آینده میتوانید آن را دستکاری فرمائید و این سیرتکامل وجود ندارد که دیگر نتوانید آن را تغییر‌و تحول دهید.

برای ایجاد چارچوب، میتوانید از ابزارهای مانند ابزارهای پایین به کارگیری نمائید:

Axure دارای شهرت ترین ابزار دراین باره میباشد
Mockingbot که نسبت به Axure کاربرپسندتر میباشد و سرعت بیشتری داراست و برای به کارگیری مطلوب خیس میباشد
Sketchapp یک ویرایشگر گرافیکی میباشد که برای ساخت چارچوب هایی که دارنده جزئیات متعددی میباشند گزینه به کار گیری قرار می‌گیرد.
Justinmind نیز یک نرم‌افزار مطلوب دیگر برای مشابه سازی یک پباده سازی نرم افزار تلفن همراه است.
Balsamig یک ابزاری میباشد که عموماً برای ساخت و ساز چارچوب برای نرم افزار های تلفن همراه از آن به کار گیری می‌گردد.
مرحله چهارم: مرحله ایجاد کرد بک اند نرم افزار میباشد
پس از اجرا این فرآیند و بعداز این که یک چارچوب کلی و طرح کاملی از این عمل انتخاب شوید، نوبت به گزینش یک پلتفرم و گزینش ابزارهایی می‌رسد که میخواهید از آنان برای ساخت و ساز نرم افزار به کار گیری نمایید. شما در‌این نصیب می بایست تک تک مفاد ما یحتاج را، اعم از نوع لهجه اپ نویسی مورد نیاز، تکنولوژی های جانور، خدمت های جانور و غیره برای ایجاد کرد نرم افزار را درنظر بگیرید و تصمیم بگیرید که از کدام آیتم ها می‌خواهید استعمال نمایید. این که به چه شکل یک نرم افزار را بسازیم سوالی میباشد که قسمت اعظم آن در‌این مرحله (یعنی ایجاد بک اند) جواب داده می‌شود. بک اند به نصیب هایی گفته میگردد که ظاهرا نرم افزار چشم نمیشوند. برای ساخت‌و‌ساز بک اند برای نرم افزار دو طریق مهم وجود دارااست:

از SaaS تحت عنوان بک اند به کارگیری فرمایید (مانند استعمال از Firebase, AWS Mobile Hub, CloudKit, Kinvey)
مبادرت به ایجاد کرد بک اند به صورت معمولی فرمایید. این وضعیت اگر که شما در آینده قرار میباشد که خصوصیت های جدیدی را به نرم افزار موبایلتان اضافه نمایید و همینطور تعداد کاربرانتان را ارتقاء دهید مطلوب است. هنگامی که یک بک اند را خودتان پباده سازی فرمایید، احتمال این که بتوانید در آینده خصوصیت های جدیدی به آن اضافه نمائید و یا این که خصوصیت های آن را تغییر و تحول دهید، بیشتر از پیشین می شود.
مرحله پنجم: مرحله پباده سازی بصری
مبنی بر چارچوبی که از پباده سازی نرم افزار ارایه نموده اید و همینطور مبنی بر داده‌هایی که مربوط به آن میباشد میتوانید وارد مرحله پباده سازی بصری نرم افزار گردید. این مرحله یکی‌از مهمترین مرحله ها میباشد و در‌این مرحله شما وارد فاز اجرایی میشوید و نرم افزار را پباده سازی مینمایید.

در‌این مرحله شما بایستی برای هر یک از پلتفرم هایی که میخواهید نرم افزار موبایلتان را در آن پلتفرم ها پباده سازی نمائید، یک نوع پباده سازی ایفا دهید. مثلا چنانچه که میخواهید یک نرم افزار را هم در پلتفرم ISO و هم در پلتفرم اندروید پباده سازی نمایید، بایستی یک توشه پباده سازی را برای پلتفرم IOS جاری ساختن دهید و یک توشه هم برای پلتفرم اندروید این پباده سازی را اعمال دهید. انگیزه این عمل این میباشد که پباده سازی در هر مورد از این پلفترم ها مستلزم استعمال از المان های مختلفی است. همینطور در حین اجرا این پروسه بایستی همواره از موعظه هایی که در قضیه پباده سازی نرم افزار وجود داراست به کار گیری نمائید و به‌این پند ها کار فرمائید. شما با مطالعه و تحلیل این موعظه ها (که می‌توانید آن‌ها‌را با کاوش در وب پیدا نمائید) می توانید برای این فعالیت الهام بگیرید.

مرحله ششم: مرحله کدنویسی برای نرم افزار
در کل هنگامی که شما می‌خواهید برای یک نرم افزار استارت به کدنویسی فرمائید، دو حق تعیین دارید. اولیه اینکه شما می‌توانید کدنویسی را خاطر بگیرید (و یا این که دست کم تلاش فرمایید!) و سپس عملکرد نمایید که خودتان یک نرم افزار را بسازید و یا میتوانید از یک کمپانی ساخت و ساز نرم افزار یاری بگیرید. این گزینش بستگی به خودتان و اهدافتان داراست. در صورتی بخواهید یک کمپانی ساخت نرم افزار برای خودتان تعیین نمائید، بایستی بدانید که نمایندگی ها و شرکت ها متعددی وجود دارا هستند که ذوق زده هم می گردند که به شما یاری کنند. این مرحله حساس ترین مرحله برای ایجاد نرم افزار میباشد. در‌این مرحله شما به همپا تیمتان کنار هم می نشینید و عملکرد میکنید تا کدها را بنویسید و لذا درین مرحله بایستی خیلی توجه فرمائید که کارتان با اختلال برنخورد.

مرحله هفتم: مرحله آزمودن
فعلا که نرم افزار را ساخته اید، نوبت به آزمودن آن میرسد. این مرحله را برای این پشت راز می‌گذارید که اعتقادوباور نتایج فرمائید که اپلیکیشنتان به صحت عمل می نماید و مشکلی در آن نیست. همینطور درین مرحله در‌حالتی که که باگ (Bug) در نرم افزار مشاهده کردید آن را از میان میبرید. با اجرا دادن این استدلال‌ها شما ضمانت می‌کنید که اپلیکیشنتان فراهم به فعالیت میباشد و سعی مطلوبی دارااست. در‌حالتی که که عمل را این چنین اجرا دهید و نرم افزار خودتان را مرور نمایید، می‌توانید اعتقاد و باور نتایج نمایید که اپلیکیشنتان مهیا برای نشر میباشد. شما اگر که‌این آزمایش را جاری ساختن دهید اطمیمنان پیدا خواهید کرد که اپلیکیشنتان فارغ از خلل میباشد و برخورد های مثبتی را از اشخاصی که تحت عنوان مشتریان غرض (Target audience) درنظر گرفته اید، خواهد داشت. همینطور در‌این مرحله امتحان بتا (Beta testing) را هم به اجرا میرسانید. این امتحان مشتمل بر امتحان یوزرها فرنگی میباشد. بدین مضمون‌ که یک ورژن بتا از نرم افزار را به تعداد محدودی از یوزرها (پیش از تکثیر آن در بعدها کلان) و برای مقطع محصور (مثلا به ۲۰۰۰ مخاطب برای بازه یک ماه) می دهید تا بازخوردهای آن‌ها را محاسبه نمایید.

مزیت‌های جاری ساختن امتحان بتا
این قابلیت را پیدا میکنید که نرم افزار خویش را با یوزرها حقیقی و واقعی بیازمایید و خطاها را پیش از این که خیلی دیر خواهد شد پیدا نمایید. چنانچه که خطاها، مشکلات، باگ ها و یا این که سطح ها ذیل تجربه کاربری وجود داشت، شما میتوانید با به کار گیری از بازخوردهای با ارزش این ایرادات را حل نمائید. همینطور بعداز نشر آخرین نرم افزار دیگر خطاها کمتری خواهید داشت.

مرحله هشتم: نشر نرم افزار
اینک به مرحله آخری از فرآیند ساخت و ساز نرم افزار می رسیم. درین مرحله نرم افزار ایجاد شده است و برای تکثیر در بازار مهیا می باشد. در‌این مرحله شما بایستی سیاست‌های مرتبط با نرم افزار استور را درباره‌ی با تکثیر نرم افزار ها و تایید و اعتبارسنجی آنان مرور فرمایید. برای این که یک تکثیر چیره برای نرم افزار داشته باشید ما مرحله های ذیل را سفارش می‌کنیم:

فولدر .apk (برای اندروید) و پوشه .ipa (برای IOS) ساخت‌و‌ساز نمایید.
یک تعریف کلی و کوتاه از اپلیکیشنتان را به آحاد گویش هایی که‌این نرم افزار برای آنها پباده سازی شد‌ه‌است مطرح کنید.
تصاویری از نرم افزار، لوگو، اسکرین شات هایی از گوشه و کنار نرم افزار، توضیحات ویدیویی و غیره ارایه فرمایید.
در شکل لزوم، برای اپلیکیشنتان بر پایه ی ضوابط اپلیکیشن استور، محدودیت سنی ساخت فرمائید.

برچسب ها طراحي اپليكيشن ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 200
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 66
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 195
  • بازدید ماه : 459
  • بازدید سال : 1211
  • بازدید کلی : 17906
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی