loading...

ارائه مقالات رسمی طراحي اپ موبایل

بازدید : 6
شنبه 19 اسفند 1402 زمان : 11:18


اندروید کلاس Bitmap را برای به فعالیت کردن روی تصاویر ارائه می‌دهد، که می اقتدار آن را در تحت android.graphics.bitmap پیدا کرد. طراحی اپلیکیشن در مشهد خط مش های متعددی برای به کاربردن bitmap تحت عنوان مثال وجود دارا‌هستند. ما یک تصویر bitmap از بخش imageview ساخت و ساز میکنیم :

private Bitmap bmp;
private ImageView img;
img = (ImageView)findViewById(R.id.imageView1);
BitmapDrawable abmp = (BitmapDrawable)img.getDrawable();
فعلا با فراخوانی اسلوب ()getBitmap از کلاس BitmapDrawable میتوانیم bitmap را ساخت و ساز کنیم. سینتکس آن مانند تحت است.

bmp = abmp.getBitmap();
یک تصویر ، چیزی به جز یک ماتریس دو آتی وجود ندارد. یک تصویر ، از پیکسل ها ساخته شده میباشد. براین اساس پیکسل ها را از این bitmap می گیریم و پروسه متبوع را روی آن به شغل می‌بریم.
سینتکس آن مانند تحت میباشد .

for(int i=0; i for(int j=0; j int p = bmp.getPixel(i, j);
}
}
توابع getWidth() و getHeight() طول و پهنا ماتریس را معلوم می نمایند .
اسلوب getPixel() نیز تعداد پیکسل ها در index معین گردیده را برمی گردانند. (return می نماید)

زمانی که پیکسل ها را اخذ میکنیم ، دست کاری و تغییر‌و تحول روی آن بسیار بی آلایش خواهد بود.

بجز روال های توضیح داده گردیده در ابتدا ، مشی های دیگری نیز وجود دارااست که در افکت دادن به تصاویر می‌توانند موثر باشند ؛ این مشی ها به گستردن ذیل می‌باشند :

(copy(Bitmap.Config config, boolean isMutable :

این مشی ، پیکسل های bitmap را در یک bitmap تازه اسکن می نماید.

(createBitmap(DisplayMetrics display, int width, int height, Bitmap.Config config :

بیت مپی را نماد میدهد که پهنا و طول آن قابل تغییر تحول میباشند.

(createBitmap(int width, int height, Bitmap.Config config :

این روال بیت مپی را نشانه میدهد که پهنا و طول آن قابل تغییر تحول میباشند.

(createBitmap(Bitmap src :

این سیاق یک بیت مپ غیر قابل تغییر و تحول از بیت مپ منبع (source bitmap) گشوده می گرداند.

()extractAlpha : یک بیت مپ نو که دربردارنده مقادیر اورجینال بیت مپ میباشد را گشوده می گرداند.

()getConfig : این سیاق config را گشوده می گرداند ، درصورتی که config مو جود نباشد null را بر می گرداند.

()getDensity : این مشی چگالی bitmap را بر می گرداند.

()getRowBytes : این سیاق تعداد بایت های در بین ستون های پیکسل های بیت مپ را گشوده می گرداند

(setPixel(int x, int y, int color : رنگ های معلوم گردیده در بیت مپ (با فرض اینکه قابل تغییر و تحول باشند) را به مکان ایکس و ایگرگ بنویسید .

( setDensity(int density : این سیاق چگالی را برای بیت مپ مشخص و معلوم می نماید.

نمونه :

نمونه پایین افکت های تصاویر (image effect) را روی بیت مپ ها علامت می‌دهد . این نمونه تصویر را سیاه و سپید می نماید.
برای آزمایش این نمونه به یک دستگاه حقیقی وواقعی نیاز میباشد .

برای ساخت و ساز یک نرم افزار ی اندروید از Android studio زیر پکیج com.example.sairamkrishna.myapplication به کارگیری نمایید .
پوشه src/MainActivity.java را برای اضافه کردن کد موردنیاز تغییر تحول دهید.
res/layout/activity_main را برای اضافه کردن کامپونن های XML تغییر‌و تحول هید.
اپلیکیشن را اعمال کرده و یک دستگاه اجرایی اندروید تعیین نمائید و اپ را روی آن نصب فرمائید، آن‌گاه حاصل را تحقیق نمایید.


اندروید کلاس Bitmap را برای به فعالیت کردن روی تصاویر ارائه می‌دهد، که می اقتدار آن را در تحت android.graphics.bitmap پیدا کرد. طراحی اپلیکیشن در مشهد خط مش های متعددی برای به کاربردن bitmap تحت عنوان مثال وجود دارا‌هستند. ما یک تصویر bitmap از بخش imageview ساخت و ساز میکنیم :

private Bitmap bmp;
private ImageView img;
img = (ImageView)findViewById(R.id.imageView1);
BitmapDrawable abmp = (BitmapDrawable)img.getDrawable();
فعلا با فراخوانی اسلوب ()getBitmap از کلاس BitmapDrawable میتوانیم bitmap را ساخت و ساز کنیم. سینتکس آن مانند تحت است.

bmp = abmp.getBitmap();
یک تصویر ، چیزی به جز یک ماتریس دو آتی وجود ندارد. یک تصویر ، از پیکسل ها ساخته شده میباشد. براین اساس پیکسل ها را از این bitmap می گیریم و پروسه متبوع را روی آن به شغل می‌بریم.
سینتکس آن مانند تحت میباشد .

for(int i=0; i for(int j=0; j int p = bmp.getPixel(i, j);
}
}
توابع getWidth() و getHeight() طول و پهنا ماتریس را معلوم می نمایند .
اسلوب getPixel() نیز تعداد پیکسل ها در index معین گردیده را برمی گردانند. (return می نماید)

زمانی که پیکسل ها را اخذ میکنیم ، دست کاری و تغییر‌و تحول روی آن بسیار بی آلایش خواهد بود.

بجز روال های توضیح داده گردیده در ابتدا ، مشی های دیگری نیز وجود دارااست که در افکت دادن به تصاویر می‌توانند موثر باشند ؛ این مشی ها به گستردن ذیل می‌باشند :

(copy(Bitmap.Config config, boolean isMutable :

این مشی ، پیکسل های bitmap را در یک bitmap تازه اسکن می نماید.

(createBitmap(DisplayMetrics display, int width, int height, Bitmap.Config config :

بیت مپی را نماد میدهد که پهنا و طول آن قابل تغییر تحول میباشند.

(createBitmap(int width, int height, Bitmap.Config config :

این روال بیت مپی را نشانه میدهد که پهنا و طول آن قابل تغییر تحول میباشند.

(createBitmap(Bitmap src :

این سیاق یک بیت مپ غیر قابل تغییر و تحول از بیت مپ منبع (source bitmap) گشوده می گرداند.

()extractAlpha : یک بیت مپ نو که دربردارنده مقادیر اورجینال بیت مپ میباشد را گشوده می گرداند.

()getConfig : این سیاق config را گشوده می گرداند ، درصورتی که config مو جود نباشد null را بر می گرداند.

()getDensity : این مشی چگالی bitmap را بر می گرداند.

()getRowBytes : این سیاق تعداد بایت های در بین ستون های پیکسل های بیت مپ را گشوده می گرداند

(setPixel(int x, int y, int color : رنگ های معلوم گردیده در بیت مپ (با فرض اینکه قابل تغییر و تحول باشند) را به مکان ایکس و ایگرگ بنویسید .

( setDensity(int density : این سیاق چگالی را برای بیت مپ مشخص و معلوم می نماید.

نمونه :

نمونه پایین افکت های تصاویر (image effect) را روی بیت مپ ها علامت می‌دهد . این نمونه تصویر را سیاه و سپید می نماید.
برای آزمایش این نمونه به یک دستگاه حقیقی وواقعی نیاز میباشد .

برای ساخت و ساز یک نرم افزار ی اندروید از Android studio زیر پکیج com.example.sairamkrishna.myapplication به کارگیری نمایید .
پوشه src/MainActivity.java را برای اضافه کردن کد موردنیاز تغییر تحول دهید.
res/layout/activity_main را برای اضافه کردن کامپونن های XML تغییر‌و تحول هید.
اپلیکیشن را اعمال کرده و یک دستگاه اجرایی اندروید تعیین نمائید و اپ را روی آن نصب فرمائید، آن‌گاه حاصل را تحقیق نمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 44
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 23
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 105
  • بازدید ماه : 296
  • بازدید سال : 1661
  • بازدید کلی : 18356
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی