loading...

ارائه مقالات رسمی طراحي اپ موبایل

بازدید : 110
دوشنبه 1 دی 1399 زمان : 10:34

روش های موثر افزایش امنیت گوشی اندروید


فعلا طراحی اپلیکیشن یکی‌از مطرح ترین و کاربردی ترین ابزارها، موبایل ‌های هوشمند با بیشترین کاربر می‌باشند. هر کاربری با یک تلفن همراه هوشمند به راحتی می‌تواند با دوستان و آشنایان خویش رابطه برقرار نماید. همینطور از روش اپ‌ های پیام ‌رسانی مانند تلگرام با اشخاص متفاوت در رابطه میباشد و با به کار گیری از تلفن همراه هوشمند خویش نشانی اینترنتی‌ های کاری ضروری خویش را آنالیز و در دست گرفتن می‌ نماید. پس با همین چندین گزینه هم می قدرت متوجه این مورد شد که تلفن همراه هوشمند هر شخص دربردارنده داده ها فردی و حیاتی میباشد و ارتقاء امنیت این داده ها مورد بسیار مهمی محسوب می‌شود.

به این ترتیب حفاظت کردن از داده ها دستگاه ‌های هوشمند به نوعی مراقبت اطراف فردی یا این که امنیت مخاطب به اکانت خواهد آمد. مطمئناً هیچ شخصی مایل وجود ندارد که تلفن همراه هوشمند خویش را به دست ناشناسی واگذار نماید و ایشان به راحتی بتواند محتوای آن را مشاهده نماید. حالا میخواهیم بدانیم چه طور می ‌توانیم ضریب امنیت تلفن همراه ‌های هوشمند خویش را بالا ببریم؟ سیستم ادله اندروید از نگاه نگهداری اطراف فردی و امنیت سیستم استدلال بسیار قوی می‌باشد. در‌این سیستم برهان طریق ‌های متفاوتی برای ارتقاء امنیت مخاطب و دستگاه وجود دارااست. ما درین نوشته‌ی علمی قرار میباشد یکسری مثال از موثرترین نحوه‌ های جانور برای ارتقا امنیت و مراقبت اطراف فردی استفاده کننده در سیستم استدلال اندروید را معرفی کنیم. پس با ما همپا باشید.

استعمال از قفل شیت اکران یا این که لاک اسکرین (Lock Screen)
در حالتی‌که بخواهیم یکی شایسته ترین نحوه هایی که با به کارگیری از آن می ‌اقتدار امنیت تلفن همراه گوشی را بالا پیروزی، اسم ببریم می شود به تعیین یک راز عبور مطلوب و کار کشته را برای لاک اسکرین تلفن همراه اشاره نمود. به این ترتیب با تعیین یک راز عبور مطلوب بر روی اسکرین یا این که کاغذ اکران موبایل امنیت تلفن همراه خویش را ارتقا می‌دهیم که اشخاص فرصت طلب نتوانند به راحتی از قفل نمایشگر دستگاه عبور نمایند و به محتوای موبایل شما دسترسی یابند. برای گزینش یک راز عبور مطلوب می بایست به نکات خاصی اعتنا نمایید. درصورتی که تلفن همراه شما اسکنر انگشت داراست، توصیه می ‌کنیم به طبعً نسبت به فعال سازی آن مبادرت نمائید و از اسکنر انگشت به کار گیری فرمایید. در شرایطی‌که که رمزی به صورت سرمشق (Pattern) یا این که پسورد (Password) برای تلفن همراه در لحاظ می‌ گیرید، سر های بی آلایش و قابل پیش گویی برای اشخاص دیگر را گزینش نکنید. در حالتی‌که از آیفون های اپل به کارگیری می‌ نمایید به پسورد 4 یا این که 6 رقمی متشکل از اعداد اکتفا نکرده و تلاش فرمایید سر عبوری روی دستگاه قرار دهید که از اعداد و حروف ساخته شده باشد.

یادگرفتن تعمیرات گوشی | تعمیر ال سی دی شکسته | تعمیرات آیفون | عکس | گیف | پیامک

در‌حالتی که می‌خواهید این فعالیت را انجام دهید بایستی وارد نصیب Settings یا این که پیکربندی دستگاه گردیده و مورد “Security” و آنگاه “Screen Lock” را گزینش فرمایید. درین بخش لیستی از اشکال نحوه ‌های انتخاب قفل کاغذ اکران برای دستگاه ارائه شده‌است که می ‌توانید سازه به ذوق وسلیقه فردی خویش هریک از آن ‌ها را تعیین کنید.

2) راه‌اندازی امکان Encrypt Phone
همانگونه که بخش اعظمی از یوزرها میدانند، در سیستم دلیل اندروید قابلیتی با اسم “Encrypt Phone” به معنای “کد گذاری موبایل” ارائه گردیده که با فعال ‌سازی آن اطلاعات دردسترس در دستگاه غیرقابل قرائت می‌ خواهد شد. این مورد به‌این مضمون‌ ست که درصورتی که دستگاه اندرویدی خویش را گم فرمایید، اطلاعات دردسترس در آن به صورت تماما امنی ذخیره گردیده و از آن‌ ها مراقبت به کار خواهد آمد.

برای راه اندازی قابلیت و امکان Encrypt Phone وارد قسمت “Settings” و آنگاه “Security” دستگاه اندرویدی خویش گردید و آیتم “Encryption” را تعیین فرمائید. فعال‌ سازی این امکان می بایست به همدم گزینش یک قفل شیت اکران انجام شود. به ذکر دیگر هنگامی که قابلیت و امکان Encrypt Phone را فعال نمایید، می بایست یک قفل کاغذ اکران را هم برای دستگاه تعریف و تمجید نمائید. فعال کردن امکان Encrypt Phone هم یکی‌از طرز ‌های اثرگذار در ارتقا امنیت دستگاه و نگهداری اطراف فردی استفاده کننده به حساب آورده می شود.

3) بکار بردن آگاهانه از خدمت ‌‌های جای ‌ یاب یا این که اصطلاحاً Location Services
از سایر قابلیت و امکان ‌هایی که در سیستم ادله اندروید ارائه شده‌است به خدمت ‌های جای ‌یاب مربوط می ‌خواهد شد. این قابلیت و امکان بسیار کاربردی بوده و با فعال‌ سازی آن در کنار اپ ‌هایی مانند گوگل مپ (Google Map) و … می ‌توانید به تجهیزات جالبی دسترسی پیدا نمایید. البته اعتنا فرمایید که دسترسی بدین داده ها به معنای دنبال و دنبال کردن عمل‌ های شما در طی 24 ساعت هست. پس مدام به خدمت ‌های جای ‌یاب دستگاه خویش دقت خاصی داشته باشید و به صورت آگاهانه ‌ای از آن به کار گیری کند. شما مطلقاً می بایست این خدمت که با اسم “Location Services” شناخته می ‌خواهد شد را غیرفعال فرمایید و به‌این شکل ضریب امنیت خویش را بالا ببرید، البته با انجام این عمل دیگر نمی توانید از امکان‌های عالی که به موجب فعال بودن خدمت‌های جای ‌یاب ارائه میشوند به کارگیری فرمایید. پس سفارش میکنیم که از خدمت‌ جای ‌ یاب موبایل خویش به صورت آگاهانه ‌تری به کار گیری فرمایید. مثلا به اپ ‌هایی که می‌توانند به خدمت‌ های جای ‌یاب دسترسی پیدا نمایند دقت داشته باشید. هیچ ‌گاه اذن ندهید که اپ نامربوطی به داده ها مکانی شما دسترسی داشته باشند.


همینطور می‌توانید پیکربندی مرتبط با خدمت ‌های جای ‌یاب دستگاه خویش را باصرفه ‌سازی فرمایید. برای این فعالیت به قسمت “Settings” یا این که به عبارتی پیکربندی وارد گردید و آن‌گاه به “Location” دستگاه خویش وارداتی و سازه به وضعیت خویش یکی آیتم ‌های جان دار که با تیتر “High Accuracy”، “Battery Saving” و “Device Only” ارائه گردیده‌ میباشد را تعیین نمایید.

4) فعال کردن قابلیت و امکان Opt out of interest-based ads

هر روزه ممکن میباشد ما نرم‌افزار‌ هایی را دانلود و نصب کنیم. عموما این اپلیکیشن ها دارنده تبلیغات باطن نرم‌افزار ‌ای می‌باشند و این قضیه یکی‌از مهم ‌ترین رویکرد ‌های کسب درآمد درین برنامه ‌ها به شمار می‌رود. البته در سیستم دلیل اندروید خصوصیت با اسم “Interest-based Ads” وجود دارااست که به موجب آن با دقت به داده ها پروفایل شما (اطلاعاتی مانند تاریخ میلاد، جنسیت، وب سایت ‌هایی که عموما از آن‌ ها بازدید می ‌نمایید و …)، تبلیغات خاصی به اکران در می‌آید. در واقع این تبلیغات بر طبق علایق مخاطب (Interest-Based) میباشد.


البته دسترسی به اطلاعاتتان از سوی این خصوصیت به نوعی می ‌تواند از نگاه ضریب امنیت و محافظت اطراف فردی ایراد‌ ساز خواهد شد. خوشبختانه شما می‌ت وانید به نصیب پیکربندی دستگاه خویش مراجعه کرده و این قابلیت و امکان را غیرفعال فرمایید. برای اینکار وارد نصیب “Settings” و آنگاه “Google” و “Ads” گردید. درحال حاضر آیتم با تیتر “Opt out of interest-based ads” را فعال فرمائید.

5) به کار گیری از مغازه گوگل پلی (Google Play Store)
مدام تلاش نمایید که از روش مغازه گوگل پلی تلفن همراه خویش نسبت به دانلود اپ‌ های اندرویدی وارد فعالیت گردید. استعمال از منابع دیگر که گزینه تایید گوگل نیستند، می ‌تواند ریسک‌ های امنیتی را برای استفاده کننده به یار و همدم داشته باشد. اپ ‌هایی که در مغازه گوگل پلی ارائه می‌ شوند عاری از هر نوع بدافزار یا این که ویروس مخرب میباشد، پس مجددا تکرار میکنیم، همت فرمائید که از این منبع به مراد دانلود برنامه‌ های اندرویدی متبوع خویش مبادرت نمائید.


معرفی طریق هایی برای خودداری از سرقت گوشی را مطالعه فرمائید.

در نصیب پیکربندی دستگاه اندرویدی شما مورد ‌ای با تیتر “Unknown Sources” وجود داراست که به صورت پیش فرض غیرفعال می‌باشد. در صورتیکه قرار میباشد که از منابع غیرمجاز دیگر به خواسته دانلود و نصب اپ‌ های اندرویدی به کارگیری کنید، می بایست آیتم “Unknown Sources” را فعال فرمائید. با فعال‌ساز‌ی این آیتم دستگاه شما به نوعی وارد یک ریسک امنیتی گردد. توجه فرمائید که برای نصب و به کار گیری از نرم‌افزار ‌هایی که از سوی “بازار” ارائه می ‌شوند هم می بایست آیتم “Unknown Sources” فعال فرمایید. بازار منبع قابل اعتمادی برای ما اهل ایران ‌ها محسوب میشود البته از آنجایی که گوگل از آن با خبر وجود ندارد و این منبع را تایید نکرده، به خواسته نصب اپ ‌های دانلود گردیده از این منبع نیاز به فعال بودن امکان “Unknown Sources” در دستگاه الزامی میباشد.

برای فعال ‌سازی قابلیت و امکان “Unknown Sources” در آغاز وارد قسمت “Settings” دستگاه اندرویدی خویش گردید و بعد از آن مورد “Security” را گزینش فرمایید. حالا درپی آیتم “Unknown Sources” باشید و اسلایدر ارائه گردیده در کنار آن را در وضعیت پر‌نور یا این که خاموش قرار بدهید. سفارش می ‌کنیم که فقط به مراد نصب برنامه ‌های اندرویدی که از بازار خریداری کرده ‌اید، امکان “Unknown Sources” را به صورت موقت پر‌نور کرد و سپس آن را مجدداً غیر فعال فرمایید و در غیر این شکل ترجیحاً این قابلیت و امکان را همواره غیرفعال فرمائید.

6) درایت از دسترسی ‌های اپ ‌ها (Application Permissions)
همان طور که مشاهده نموده اید، برنامه‌ های اندرویدی پیش از نصب بر روی دستگاه لیستی را با تیتر “Application Permissions” ارائه می ‌نمایند که مرتبط با دسترسی‌ های اپ میباشد. در هنگام نصب هر اپ به لیست دسترسی ‌های آن دقت کرده و در حالتی که با آیتم مشکوکی مواجه شدید از نصب آن برنامه بر روی دستگاه خویش خودداری فرمایید. مثلا اپلیکیشنی که قرار میباشد لامپ پیکان LED دستگاه را به یک لامپ قوه تبدیل نماید نیازی به دسترسی کشف کردن به لیست مخاطبین شما ندارد. پس دسترسی ‌های اپ ‌ها را ارزیابی نمایید.


زمان ‌ها بود که سیستم برهان آی وی اس اپل این اذن را در دست یوزرها قرار می ‌بخشید تا تک تک دسترسی ‌های هر اپ را آنالیز و در اختیار گرفتن نمایند و در شکل نیاز بعضا از آن‌ ها را غیرفعال نمایند، البته متاسفانه تا قبل از اندروید 6.0 مارشمالو این قابلیت و امکان در سیستم دلیل اندروید ارائه نشده بود. در هر شکل از این پس یوزرها دستگاه ‌های هوشمند اندرویدی هم می‌ توانند لیست دسترسی ‌های برنامه ‌های نصب گردیده بر روی دستگاه خویش را تحلیل کرده و در شکل نیاز برخی از آن ‌ها را غیرفعال نمایند.

برای اینکار در دستگاه اندرویدی خویش به نصیب “Settings” و بعد “Apps” وارد گردید. در اینجا اسم اپ متبوع را گزینش کرده و بعد به نصیب “Permissions” رجوع کنید. هم اکنون می ‌توانید هر مورد از دسترسی ‌های اپ متبوع را غیرفعال فرمائید.

7) به کار گیری از ورژن مبلغی و سوای تبلیغات اپ ‌ها
بسط دهندگان نرم‌افزار ‌های اندرویدی می بایست با به کار گیری از طریق ‌های خاصی کسب درآمد نمایند. در بیشتر موردها این عمل با دو راه انجام می‌گردد. در منش نخستین، اپ متبوع به صورت مجانی در مشت مخاطب قرار میگیرد و دربردارنده تبلیغات داخل نرم افزار ‌ای میباشد که بعضی از آن‌ها مخرب بوده و امنیت دستگاه را کاهش میدهند. در‌این حالت شخص توسعه و گسترش دهنده از منبع تبلیغاتی متبوع هزینه ‌ای اخذ خواهد کرد. در رویه دوم، توسعه و گسترش دهنده نرم افزار متبوع ورژن ‌ای از آن را سوای تبلیغات داخل نرم افزار‌ ای ارائه خواهد کرد، اما برای خرید آن، استفاده کننده بایستی هزینه ‌ای را پرداخت نماید.

ما در‌این موقعیت گسترش می ‌کنیم که از آیتم دوم به کارگیری نمایید و هزینه‌ ای ناچیز را پرداخت کرده و ورژن ‌ای از اپ متبوع که تبلیغات ندارد را بر روی دستگاه خویش نصب نمایید. این قضیه بی‌شک ریسک ‌های امنیتی موبایل را نادر می نماید.

8) در لحاظ دریافت کردن پیش بینی ها امنیتی برای خدمت‌ های ذخیره‌سازی ابری
اکنون میان یوزرها، خدمت ‌های ذخیره ‌سازی ابری بسیار دوستداشتنی شده‌است. شما می ‌توانید با به کارگیری از این خدمت ‌ها فولدر ‌های پشتوانه یا این که اصطلاحاً بک ‌آپی را از محتوای دستگاه خویش تهیه و تنظیم فرمائید. این پوشه بک‌آپ دربردارنده مجموع داده ها دستگاه مانند راز عبور، داده‌ های نرم‌افزار ‌ها و … می‌باشد. پس تماماً معلوم میباشد که در‌صورتی‌که فردی بدین پوشه دسترسی پیدا نماید، داده ها شما به سرقت رفته میباشد و اطراف فردی شما در دسترس سایر قرار میگیرد.

برای خودداری از اینکه این خلل حادثه بیفتد، ما سفارش می ‌کنیم که تا حد قابلیت و امکان در دستگاه ‌های اندرویدی از خدمت ‌های ذخیره‌ سازی ابری به کارگیری نکنید. برای این فعالیت به نصیب “Settings” و بعد “Backup & reset” دستگاه خویش وارد گردید و آیتم “Back up my data” را غیرفعال کنید. درصورتی که که به هر دلیلی قصد داشتید که قابلیت و امکان بک ‌آپ‌ گیری از روش خدمت ‌های ذخیره‌ سازی ابری را در دستگاه خویش فعال بگذارید، مسلما سر عبور توسعه یافته ‌ای را برای اکانت کاربری خویش گزینش کرده و یا این که از تاییدهای دو مرحله ‌ای استعمال نمائید.

9) استعمال از برنامه‌ های حفاظتی مانند BitDefender Clueful
توصیه ما این میباشد که برای ارتقا امنیت دستگاه و محافظت اطراف فردی خویش از نرم‌افزار ‌های حفاظتی مانند BitDefender Clueful در دستگاه خویش استعمال فرمائید. این برنامه می‌ تواند بقیه اپ‌ های نصب گردیده بر روی دستگاه و موبایل را چک کرده و داده ها و دسترسی‌ های آن‌ ها را برای شما فاش نماید. به کارگیری از این نرم افزار به خواسته در دست گرفتن کارایی بقیه اپ ‌های نصب گردیده بر روی دستگاه ‌های اندرویدی بسیار موءثر میباشد.

همین طور میتوانید از اپ ‌های آنتی ویروس و فایروال و … در دستگاه اندرویدی خویش استعمال فرمائید. این برنامه ‌ها در وضعیت خاص می ‌توانند بسیار موءثر باشند. با پیشرفتی که سیستم ادله اندروید و دستگاه ‌های اندرویدی کرده اند، تمرکز اکثری از اشخاص فرصت طلب و هکرها به سمت و سوی این سیستم استدلال جلب شده‌است. امروزه ویروس‌ ها و بدافزارهای مخرب بی‌ شماری به مراد کثیف کردن سیستم استدلال اندروید ارائه شده‌است که بایستی نسبت به آن‌ ها دوراندیشی داشته باشید. این بدافزارها و ویروس‌ ها می‌ توانند با نحوه ‌های خاص مرتبط با خویش به داده ها فردی یوزرها دسترسی پیدا کرده و از امنیت این اشخاص سوء به کارگیری نمایند.

روش های موثر افزایش امنیت گوشی اندروید


فعلا طراحی اپلیکیشن یکی‌از مطرح ترین و کاربردی ترین ابزارها، موبایل ‌های هوشمند با بیشترین کاربر می‌باشند. هر کاربری با یک تلفن همراه هوشمند به راحتی می‌تواند با دوستان و آشنایان خویش رابطه برقرار نماید. همینطور از روش اپ‌ های پیام ‌رسانی مانند تلگرام با اشخاص متفاوت در رابطه میباشد و با به کار گیری از تلفن همراه هوشمند خویش نشانی اینترنتی‌ های کاری ضروری خویش را آنالیز و در دست گرفتن می‌ نماید. پس با همین چندین گزینه هم می قدرت متوجه این مورد شد که تلفن همراه هوشمند هر شخص دربردارنده داده ها فردی و حیاتی میباشد و ارتقاء امنیت این داده ها مورد بسیار مهمی محسوب می‌شود.

به این ترتیب حفاظت کردن از داده ها دستگاه ‌های هوشمند به نوعی مراقبت اطراف فردی یا این که امنیت مخاطب به اکانت خواهد آمد. مطمئناً هیچ شخصی مایل وجود ندارد که تلفن همراه هوشمند خویش را به دست ناشناسی واگذار نماید و ایشان به راحتی بتواند محتوای آن را مشاهده نماید. حالا میخواهیم بدانیم چه طور می ‌توانیم ضریب امنیت تلفن همراه ‌های هوشمند خویش را بالا ببریم؟ سیستم ادله اندروید از نگاه نگهداری اطراف فردی و امنیت سیستم استدلال بسیار قوی می‌باشد. در‌این سیستم برهان طریق ‌های متفاوتی برای ارتقاء امنیت مخاطب و دستگاه وجود دارااست. ما درین نوشته‌ی علمی قرار میباشد یکسری مثال از موثرترین نحوه‌ های جانور برای ارتقا امنیت و مراقبت اطراف فردی استفاده کننده در سیستم استدلال اندروید را معرفی کنیم. پس با ما همپا باشید.

استعمال از قفل شیت اکران یا این که لاک اسکرین (Lock Screen)
در حالتی‌که بخواهیم یکی شایسته ترین نحوه هایی که با به کارگیری از آن می ‌اقتدار امنیت تلفن همراه گوشی را بالا پیروزی، اسم ببریم می شود به تعیین یک راز عبور مطلوب و کار کشته را برای لاک اسکرین تلفن همراه اشاره نمود. به این ترتیب با تعیین یک راز عبور مطلوب بر روی اسکرین یا این که کاغذ اکران موبایل امنیت تلفن همراه خویش را ارتقا می‌دهیم که اشخاص فرصت طلب نتوانند به راحتی از قفل نمایشگر دستگاه عبور نمایند و به محتوای موبایل شما دسترسی یابند. برای گزینش یک راز عبور مطلوب می بایست به نکات خاصی اعتنا نمایید. درصورتی که تلفن همراه شما اسکنر انگشت داراست، توصیه می ‌کنیم به طبعً نسبت به فعال سازی آن مبادرت نمائید و از اسکنر انگشت به کار گیری فرمایید. در شرایطی‌که که رمزی به صورت سرمشق (Pattern) یا این که پسورد (Password) برای تلفن همراه در لحاظ می‌ گیرید، سر های بی آلایش و قابل پیش گویی برای اشخاص دیگر را گزینش نکنید. در حالتی‌که از آیفون های اپل به کارگیری می‌ نمایید به پسورد 4 یا این که 6 رقمی متشکل از اعداد اکتفا نکرده و تلاش فرمایید سر عبوری روی دستگاه قرار دهید که از اعداد و حروف ساخته شده باشد.

یادگرفتن تعمیرات گوشی | تعمیر ال سی دی شکسته | تعمیرات آیفون | عکس | گیف | پیامک

در‌حالتی که می‌خواهید این فعالیت را انجام دهید بایستی وارد نصیب Settings یا این که پیکربندی دستگاه گردیده و مورد “Security” و آنگاه “Screen Lock” را گزینش فرمایید. درین بخش لیستی از اشکال نحوه ‌های انتخاب قفل کاغذ اکران برای دستگاه ارائه شده‌است که می ‌توانید سازه به ذوق وسلیقه فردی خویش هریک از آن ‌ها را تعیین کنید.

2) راه‌اندازی امکان Encrypt Phone
همانگونه که بخش اعظمی از یوزرها میدانند، در سیستم دلیل اندروید قابلیتی با اسم “Encrypt Phone” به معنای “کد گذاری موبایل” ارائه گردیده که با فعال ‌سازی آن اطلاعات دردسترس در دستگاه غیرقابل قرائت می‌ خواهد شد. این مورد به‌این مضمون‌ ست که درصورتی که دستگاه اندرویدی خویش را گم فرمایید، اطلاعات دردسترس در آن به صورت تماما امنی ذخیره گردیده و از آن‌ ها مراقبت به کار خواهد آمد.

برای راه اندازی قابلیت و امکان Encrypt Phone وارد قسمت “Settings” و آنگاه “Security” دستگاه اندرویدی خویش گردید و آیتم “Encryption” را تعیین فرمائید. فعال‌ سازی این امکان می بایست به همدم گزینش یک قفل شیت اکران انجام شود. به ذکر دیگر هنگامی که قابلیت و امکان Encrypt Phone را فعال نمایید، می بایست یک قفل کاغذ اکران را هم برای دستگاه تعریف و تمجید نمائید. فعال کردن امکان Encrypt Phone هم یکی‌از طرز ‌های اثرگذار در ارتقا امنیت دستگاه و نگهداری اطراف فردی استفاده کننده به حساب آورده می شود.

3) بکار بردن آگاهانه از خدمت ‌‌های جای ‌ یاب یا این که اصطلاحاً Location Services
از سایر قابلیت و امکان ‌هایی که در سیستم ادله اندروید ارائه شده‌است به خدمت ‌های جای ‌یاب مربوط می ‌خواهد شد. این قابلیت و امکان بسیار کاربردی بوده و با فعال‌ سازی آن در کنار اپ ‌هایی مانند گوگل مپ (Google Map) و … می ‌توانید به تجهیزات جالبی دسترسی پیدا نمایید. البته اعتنا فرمایید که دسترسی بدین داده ها به معنای دنبال و دنبال کردن عمل‌ های شما در طی 24 ساعت هست. پس مدام به خدمت ‌های جای ‌یاب دستگاه خویش دقت خاصی داشته باشید و به صورت آگاهانه ‌ای از آن به کار گیری کند. شما مطلقاً می بایست این خدمت که با اسم “Location Services” شناخته می ‌خواهد شد را غیرفعال فرمایید و به‌این شکل ضریب امنیت خویش را بالا ببرید، البته با انجام این عمل دیگر نمی توانید از امکان‌های عالی که به موجب فعال بودن خدمت‌های جای ‌یاب ارائه میشوند به کارگیری فرمایید. پس سفارش میکنیم که از خدمت‌ جای ‌ یاب موبایل خویش به صورت آگاهانه ‌تری به کار گیری فرمایید. مثلا به اپ ‌هایی که می‌توانند به خدمت‌ های جای ‌یاب دسترسی پیدا نمایند دقت داشته باشید. هیچ ‌گاه اذن ندهید که اپ نامربوطی به داده ها مکانی شما دسترسی داشته باشند.


همینطور می‌توانید پیکربندی مرتبط با خدمت ‌های جای ‌یاب دستگاه خویش را باصرفه ‌سازی فرمایید. برای این فعالیت به قسمت “Settings” یا این که به عبارتی پیکربندی وارد گردید و آن‌گاه به “Location” دستگاه خویش وارداتی و سازه به وضعیت خویش یکی آیتم ‌های جان دار که با تیتر “High Accuracy”، “Battery Saving” و “Device Only” ارائه گردیده‌ میباشد را تعیین نمایید.

4) فعال کردن قابلیت و امکان Opt out of interest-based ads

هر روزه ممکن میباشد ما نرم‌افزار‌ هایی را دانلود و نصب کنیم. عموما این اپلیکیشن ها دارنده تبلیغات باطن نرم‌افزار ‌ای می‌باشند و این قضیه یکی‌از مهم ‌ترین رویکرد ‌های کسب درآمد درین برنامه ‌ها به شمار می‌رود. البته در سیستم دلیل اندروید خصوصیت با اسم “Interest-based Ads” وجود دارااست که به موجب آن با دقت به داده ها پروفایل شما (اطلاعاتی مانند تاریخ میلاد، جنسیت، وب سایت ‌هایی که عموما از آن‌ ها بازدید می ‌نمایید و …)، تبلیغات خاصی به اکران در می‌آید. در واقع این تبلیغات بر طبق علایق مخاطب (Interest-Based) میباشد.


البته دسترسی به اطلاعاتتان از سوی این خصوصیت به نوعی می ‌تواند از نگاه ضریب امنیت و محافظت اطراف فردی ایراد‌ ساز خواهد شد. خوشبختانه شما می‌ت وانید به نصیب پیکربندی دستگاه خویش مراجعه کرده و این قابلیت و امکان را غیرفعال فرمایید. برای اینکار وارد نصیب “Settings” و آنگاه “Google” و “Ads” گردید. درحال حاضر آیتم با تیتر “Opt out of interest-based ads” را فعال فرمائید.

5) به کار گیری از مغازه گوگل پلی (Google Play Store)
مدام تلاش نمایید که از روش مغازه گوگل پلی تلفن همراه خویش نسبت به دانلود اپ‌ های اندرویدی وارد فعالیت گردید. استعمال از منابع دیگر که گزینه تایید گوگل نیستند، می ‌تواند ریسک‌ های امنیتی را برای استفاده کننده به یار و همدم داشته باشد. اپ ‌هایی که در مغازه گوگل پلی ارائه می‌ شوند عاری از هر نوع بدافزار یا این که ویروس مخرب میباشد، پس مجددا تکرار میکنیم، همت فرمائید که از این منبع به مراد دانلود برنامه‌ های اندرویدی متبوع خویش مبادرت نمائید.


معرفی طریق هایی برای خودداری از سرقت گوشی را مطالعه فرمائید.

در نصیب پیکربندی دستگاه اندرویدی شما مورد ‌ای با تیتر “Unknown Sources” وجود داراست که به صورت پیش فرض غیرفعال می‌باشد. در صورتیکه قرار میباشد که از منابع غیرمجاز دیگر به خواسته دانلود و نصب اپ‌ های اندرویدی به کارگیری کنید، می بایست آیتم “Unknown Sources” را فعال فرمائید. با فعال‌ساز‌ی این آیتم دستگاه شما به نوعی وارد یک ریسک امنیتی گردد. توجه فرمائید که برای نصب و به کار گیری از نرم‌افزار ‌هایی که از سوی “بازار” ارائه می ‌شوند هم می بایست آیتم “Unknown Sources” فعال فرمایید. بازار منبع قابل اعتمادی برای ما اهل ایران ‌ها محسوب میشود البته از آنجایی که گوگل از آن با خبر وجود ندارد و این منبع را تایید نکرده، به خواسته نصب اپ ‌های دانلود گردیده از این منبع نیاز به فعال بودن امکان “Unknown Sources” در دستگاه الزامی میباشد.

برای فعال ‌سازی قابلیت و امکان “Unknown Sources” در آغاز وارد قسمت “Settings” دستگاه اندرویدی خویش گردید و بعد از آن مورد “Security” را گزینش فرمایید. حالا درپی آیتم “Unknown Sources” باشید و اسلایدر ارائه گردیده در کنار آن را در وضعیت پر‌نور یا این که خاموش قرار بدهید. سفارش می ‌کنیم که فقط به مراد نصب برنامه ‌های اندرویدی که از بازار خریداری کرده ‌اید، امکان “Unknown Sources” را به صورت موقت پر‌نور کرد و سپس آن را مجدداً غیر فعال فرمایید و در غیر این شکل ترجیحاً این قابلیت و امکان را همواره غیرفعال فرمائید.

6) درایت از دسترسی ‌های اپ ‌ها (Application Permissions)
همان طور که مشاهده نموده اید، برنامه‌ های اندرویدی پیش از نصب بر روی دستگاه لیستی را با تیتر “Application Permissions” ارائه می ‌نمایند که مرتبط با دسترسی‌ های اپ میباشد. در هنگام نصب هر اپ به لیست دسترسی ‌های آن دقت کرده و در حالتی که با آیتم مشکوکی مواجه شدید از نصب آن برنامه بر روی دستگاه خویش خودداری فرمایید. مثلا اپلیکیشنی که قرار میباشد لامپ پیکان LED دستگاه را به یک لامپ قوه تبدیل نماید نیازی به دسترسی کشف کردن به لیست مخاطبین شما ندارد. پس دسترسی ‌های اپ ‌ها را ارزیابی نمایید.


زمان ‌ها بود که سیستم برهان آی وی اس اپل این اذن را در دست یوزرها قرار می ‌بخشید تا تک تک دسترسی ‌های هر اپ را آنالیز و در اختیار گرفتن نمایند و در شکل نیاز بعضا از آن‌ ها را غیرفعال نمایند، البته متاسفانه تا قبل از اندروید 6.0 مارشمالو این قابلیت و امکان در سیستم دلیل اندروید ارائه نشده بود. در هر شکل از این پس یوزرها دستگاه ‌های هوشمند اندرویدی هم می‌ توانند لیست دسترسی ‌های برنامه ‌های نصب گردیده بر روی دستگاه خویش را تحلیل کرده و در شکل نیاز برخی از آن ‌ها را غیرفعال نمایند.

برای اینکار در دستگاه اندرویدی خویش به نصیب “Settings” و بعد “Apps” وارد گردید. در اینجا اسم اپ متبوع را گزینش کرده و بعد به نصیب “Permissions” رجوع کنید. هم اکنون می ‌توانید هر مورد از دسترسی ‌های اپ متبوع را غیرفعال فرمائید.

7) به کار گیری از ورژن مبلغی و سوای تبلیغات اپ ‌ها
بسط دهندگان نرم‌افزار ‌های اندرویدی می بایست با به کار گیری از طریق ‌های خاصی کسب درآمد نمایند. در بیشتر موردها این عمل با دو راه انجام می‌گردد. در منش نخستین، اپ متبوع به صورت مجانی در مشت مخاطب قرار میگیرد و دربردارنده تبلیغات داخل نرم افزار ‌ای میباشد که بعضی از آن‌ها مخرب بوده و امنیت دستگاه را کاهش میدهند. در‌این حالت شخص توسعه و گسترش دهنده از منبع تبلیغاتی متبوع هزینه ‌ای اخذ خواهد کرد. در رویه دوم، توسعه و گسترش دهنده نرم افزار متبوع ورژن ‌ای از آن را سوای تبلیغات داخل نرم افزار‌ ای ارائه خواهد کرد، اما برای خرید آن، استفاده کننده بایستی هزینه ‌ای را پرداخت نماید.

ما در‌این موقعیت گسترش می ‌کنیم که از آیتم دوم به کارگیری نمایید و هزینه‌ ای ناچیز را پرداخت کرده و ورژن ‌ای از اپ متبوع که تبلیغات ندارد را بر روی دستگاه خویش نصب نمایید. این قضیه بی‌شک ریسک ‌های امنیتی موبایل را نادر می نماید.

8) در لحاظ دریافت کردن پیش بینی ها امنیتی برای خدمت‌ های ذخیره‌سازی ابری
اکنون میان یوزرها، خدمت ‌های ذخیره ‌سازی ابری بسیار دوستداشتنی شده‌است. شما می ‌توانید با به کارگیری از این خدمت ‌ها فولدر ‌های پشتوانه یا این که اصطلاحاً بک ‌آپی را از محتوای دستگاه خویش تهیه و تنظیم فرمائید. این پوشه بک‌آپ دربردارنده مجموع داده ها دستگاه مانند راز عبور، داده‌ های نرم‌افزار ‌ها و … می‌باشد. پس تماماً معلوم میباشد که در‌صورتی‌که فردی بدین پوشه دسترسی پیدا نماید، داده ها شما به سرقت رفته میباشد و اطراف فردی شما در دسترس سایر قرار میگیرد.

برای خودداری از اینکه این خلل حادثه بیفتد، ما سفارش می ‌کنیم که تا حد قابلیت و امکان در دستگاه ‌های اندرویدی از خدمت ‌های ذخیره‌ سازی ابری به کارگیری نکنید. برای این فعالیت به نصیب “Settings” و بعد “Backup & reset” دستگاه خویش وارد گردید و آیتم “Back up my data” را غیرفعال کنید. درصورتی که که به هر دلیلی قصد داشتید که قابلیت و امکان بک ‌آپ‌ گیری از روش خدمت ‌های ذخیره‌ سازی ابری را در دستگاه خویش فعال بگذارید، مسلما سر عبور توسعه یافته ‌ای را برای اکانت کاربری خویش گزینش کرده و یا این که از تاییدهای دو مرحله ‌ای استعمال نمائید.

9) استعمال از برنامه‌ های حفاظتی مانند BitDefender Clueful
توصیه ما این میباشد که برای ارتقا امنیت دستگاه و محافظت اطراف فردی خویش از نرم‌افزار ‌های حفاظتی مانند BitDefender Clueful در دستگاه خویش استعمال فرمائید. این برنامه می‌ تواند بقیه اپ‌ های نصب گردیده بر روی دستگاه و موبایل را چک کرده و داده ها و دسترسی‌ های آن‌ ها را برای شما فاش نماید. به کارگیری از این نرم افزار به خواسته در دست گرفتن کارایی بقیه اپ ‌های نصب گردیده بر روی دستگاه ‌های اندرویدی بسیار موءثر میباشد.

همین طور میتوانید از اپ ‌های آنتی ویروس و فایروال و … در دستگاه اندرویدی خویش استعمال فرمائید. این برنامه ‌ها در وضعیت خاص می ‌توانند بسیار موءثر باشند. با پیشرفتی که سیستم ادله اندروید و دستگاه ‌های اندرویدی کرده اند، تمرکز اکثری از اشخاص فرصت طلب و هکرها به سمت و سوی این سیستم استدلال جلب شده‌است. امروزه ویروس‌ ها و بدافزارهای مخرب بی‌ شماری به مراد کثیف کردن سیستم استدلال اندروید ارائه شده‌است که بایستی نسبت به آن‌ ها دوراندیشی داشته باشید. این بدافزارها و ویروس‌ ها می‌ توانند با نحوه ‌های خاص مرتبط با خویش به داده ها فردی یوزرها دسترسی پیدا کرده و از امنیت این اشخاص سوء به کارگیری نمایند.

برچسب ها طراحی اپلیکیشن ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 206
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 26
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 207
  • بازدید ماه : 159
  • بازدید سال : 1524
  • بازدید کلی : 18219
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی