loading...

ارائه مقالات رسمی طراحي اپ موبایل

بازدید : 84
چهارشنبه 5 خرداد 1400 زمان : 10:05

چگونگی طراحی اپلیکیشن ، برای بیزنس مدرن که برپایه تکنولوژی قرار دارا هستند و تکنولوژی جزئی جدای ناپذیر از آن هست، یک قضیه ای بسیار اساسی و اصلی هست. امروزه عالم به سمت تکنولوژی پیش میرود؛ براین اساس حدوداً مجموع بیزنس ها و صنعت های در دنیای امروز، به تکنولوژی تعلق دارا‌هستند. یکی‌از جنبه‌های اصلی این تکنولوژی، موبایل‌های هوشمند میباشد. در دنیای امروز به کار گیری از تلفن همراه های هوشمند به اندازه ای زیاد شد‌ه‌است که کمتر کسب و کار و یا این که صنعتی را میتوان یافت که به یک شکلی با تلفن همراه های هوشمند درباره ی نباشد. در فیض، از آن جایی که بیزنس ها و ایجاد اشتغال ها پیرو وضعیت‌های جدیدی می باشند تا خودشان را افزایش دهند؛ یکی‌از شایسته ترین روشها برای آن‌ها استعمال از گوشیهای هوشند می باشد. براین اساس یکی‌از امروزی ترین و شایسته ترین روشها برای ارتقاء معیار فروش و ارتقاء تعداد مشتریان برای تجارتها این میباشد که آنان از نرم افزار های تلفن همراه به کارگیری کنند. زیرا امروزه دستگاه های گوشی نسبتاًً در چنگ تمامی اشخاص پیدا می‌شود! پس در حالتی‌که کسب و کار ها و صنعت ها نرم افزار های منحصر خودشان را داشته باشند می توانند با به کارگیری از این نرم افزار ها عمل خودشان را توسعه و گسترش دهند. بدین ترتیب ساختن یک نرم افزار برای کسب و کار ها و صنعت های تبدیل به یک مسئله بسیار اساسی و مهم میباشد و کسب و کار ها و صنایعی که نرم افزار ساخت و ساز می‌نمایند میتوانند از آن تحت عنوان برگ پیروز ای در مقابل رقبای خویش به کار گیری کنند و به این راه گوی سبقت را از رقبای خودشان بربایند.

به همین استدلال، چگونگی ساختن یک نرم افزار برای گوشی برای بیزنس ها بسیار اساسی میباشد و دادن یک جواب صحیح به‌این پرسش که “چه طور نرم افزار تلفن همراه بسازم؟” قادر است برای آن‌ها بسیار سودمند باشد. از طرف دیگر، ساخت‌و‌ساز کردن یک نرم افزار با تبعیت کردن فرآیند صحیح تحقق پیدا میکند. درین نوشته ی علمی قصد داریم تا تجربیات اشخاص دارای تخصص را در قضیه پباده سازی و ساخت‌و‌ساز نرم افزار با شما به اشتراک بگذاریم و مراحلی را که بایستی طی خواهد شد تا یک نرم افزار مطلوب پباده سازی و ساخت گردد را به شما ارایه نماییم. نخستین از همگی، یک خلاصه ای از مرحله ها ارایه میکنیم و آن‌گاه پروسه را با جزئیات بیشتری گزینه آنالیز قرار می‌دهیم.
فرایند پباده سازی و ایجاد کرد نرم افزار تلفن همراه
چه طور می اقتدار یک نرم افزار تشکیل داد: مرحله ها و ترتیب هنگامی عمل

اولیه از کلیه می بایست بدانید که برای ساخت و ساز کردن یک نرم افزار تلفن همراه، صرفا نیاز به هزینه ندارید. به عبارت دیگر، زمانی در رابطه ساخت‌و‌ساز یک نرم افزار برای گوشی کلام می‌زنیم، نمی توانیم اصول و ارکان مهم آن را که داشتن یک ایده اصلی میباشد نادیده بگیریم. در واقعیت ساخت‌و‌ساز یک نرم افزار برای گوشی با یک ایده هوشمندانه از طرف یک نفر شروع می شود و بعد این ایده به ندرت دستخوش تحولاتی می‌شود تا این که به مرحله فعالیت می‌رسد. در‌این نوشته‌علمی روند ساخت و ساز نرم افزار را از نخست تا پایان به هشت مرحله تقسیم بندی کرده ایم که در ذیل به آن اشاره می‌کنیم:

مرحله محاسبه نظرها و هدف ها: در وهله نخستین خیر فقط یک ایده دیده نشده و دیدنی برای ساخت‌و‌ساز نرم افزار، بلکه یک استراتژی تجاری دارنده جزئیات و همخوانی بر حقیقت از موردها ضروری برای ساخت و ساز نرم افزار می‌باشند. بایستی این سوال ها را از خودتان بپرسید: عموم برای به کار بستن از نرم افزار شما چه دلایلی می‌توانند داشته باشند؟ نرم افزار شما قرار میباشد چکار نماید؟ این نرم افزار چه مشکلی را حل می‌کند؟ درین مرحله بایستی به کل این سوال های جواب داده گردد.
مرحله تحقیق: در‌این مرحله، شما می بایست پژوهش ها جامعی را در موضوع بازار، رقبا و مخصوصاً یوزرها و مشتریانی که مربوط به عمل شما هستند اعمال دهید. پژوهش ها بازار یکی‌از طرز های اصلی برای شناسایی کردن مشتریان مقصود شما میباشند. درین مرحله شما می بایست به‌این سوال های جواب دهید: مشتریان شما چه عده ای می‌باشند؟ و تعداد آنان چقدر میباشد؟ بعد می توانید رقبای اساسی خودتان را مشخص و معلوم فرمائید، محصولاتتان را آیتم نظارت قرار دهید، استراتژی های مرتبط با رقبایتان را آیتم چک قرار دهید و مشاهده کنید که در حالتی‌که که آن ها در این باره چیره گردیده اند از چه استراتژی هایی استعمال کرده اند و در حالتی‌که که ناکامی خورده اند چه کسری هایی داشته اند که شما این کسری ها را جبران فرمائید.
مرحله پباده سازی کردن چارچوب مهم و اعتنا به تجربه کاربری (UX): درین مرحله ماک آپ ها (Mock-up) ساخت‌و‌ساز میشوند تا به دانستن شرایط یوزرها و همینطور تحلیل این که نرم افزار شما قرار میباشد چکار نماید، امداد نمایند. بدین فعالیت معماری داده ها گفته می‌گردد. درین مرحله شما یک شماتیکی ساخت‌و‌ساز میکنید که تک تک کارهایی که یوزرها ممکن میباشد ایفا دهند را درین شماتیک مکان میدهید. همینطور یک چارچوب اساسی نیز ساخت‌و‌ساز می کنید که اما این چارچوب می بایست انعطاف پذیر باشد و می بایست به طوری ساخته خواهد شد که بتوان آن را در شکل مایحتاج در به عبارتی مرحله های نخستین دستکاری کرد و مجدد تصحیح نمود.
مرحله ایجاد کرد بک اند (Back-end) : اسم دیگر این مرحله، معماری بک اند (قسمت‌هایی از پباده سازی مرتبط با نرم افزار که در معرض مشاهده کرد قرار نمی گیرد) نرم افزار میباشد. درین مرحله شما می بایست پلتفرم ها و تیم ای از ابزار و تکنولوژی ها و گویش های نرم افزار نویسی و سرویس ها را که برای تشکیل داد نرم افزار لازم می‌باشند گزینش فرمایید. این مرحله کلید اساسی روند گوناگون ایجاد کرد نرم افزار میباشد و همینطور مهمترین قسمت این روند میباشد. دو طریق متفاوت برای ساختن یک بک اند وجود دارااست: استعمال از SaaS تحت عنوان بک اند مانند Firebase، گوشی هاب AWS، کلودکیت (Cloudkit) و یا این که پباده سازی بک اند به شیوه ساده. در صورتیکه شما انتظار داشته باشید که خصوصیت های جدیدی به نرم افزار موبایلتان اضافه گردد و همینطور تعداد کاربرانش ارتقاء پیدا نماید، طرز دوم بیشتر از طریق نخستین به شما سفارش میشود. افزودن توابع بیشتر و یا این که عوض کردن آن زمانی که شما از طریق دوم به کارگیری می‌کنید، آسوده خیس می‌شود.
مرحله پباده سازی بصری: در‌این مرحله ورژن‌های مختلفی از پباده سازی ایجاد می گردد. در‌این مرحله طراح، سه ورژن متعدد برای نرم افزار ساخت و ساز می کند. همینطور در‌این مرحله رنگ های مرتبط با اپ صورت می‌گیرند. بیشتر قابل انعطاف افزارها با استعمال از رنگ هایی در محدوده رنگ های آبی رنگ و سبز ساخته میگردند.
مرحله کدنویسی و در کنار هم قرار دادن کدها: این مرحله حساس ترین مرحله میباشد. در‌این مرحله می بایست دسته ساخت و ساز نرم افزار در کنار هم بنشینند و کدها را بنویسند. درین مرحله کدنویسان ذیل یک راهنمای ظریف و با به کار گیری از اصول و ضوابط و قوانین ظریف کدها را در کنار هم می نویسند و عملکرد می کنند کمترین نادرست و خطا در‌این مرحله اجرا گیرد.
مرحله آزمودن: هنگامی که کدها نوشته شد، مهندسانی که کارشان ضمانت کیفیت مطلوب میباشد، نرم افزار را گزینه امتحان قرار می‌دهند. مرحله آزمودن نرم افزار نقش اصلی و قابل توجهی را میان مرحله های ایجاد نرم افزار بازی می‌نماید. در‌این مرحله فرآورده آخرین عمل ارتقا پیدا میکند و مجدد گزینه نظارت قرار می‌گیرد. درین مرحله تک تک باگ ها (Bug) می بایست از میان بروند.
مرحله تکثیر: پس از این که آحاد تحلیل‌ها بر روی این نرم افزار شکل گرفت و تک تک نقص های آن برطرف شوید، نوبت به مرحله تکثیر می‌رسد. این مرحله پایانی مرحله ای میباشد که در ساخت نرم افزار بایستی طی گردد. در‌این مرحله برای صرفه جویی در طول و بی آلایش خیس کردن فعالیت، بهتر میباشد که ضوابط مرتبط با تصویب نرم افزار در برنامه استور مدنظر مطالعه خواهد شد.

چگونگی طراحی اپلیکیشن ، برای بیزنس مدرن که برپایه تکنولوژی قرار دارا هستند و تکنولوژی جزئی جدای ناپذیر از آن هست، یک قضیه ای بسیار اساسی و اصلی هست. امروزه عالم به سمت تکنولوژی پیش میرود؛ براین اساس حدوداً مجموع بیزنس ها و صنعت های در دنیای امروز، به تکنولوژی تعلق دارا‌هستند. یکی‌از جنبه‌های اصلی این تکنولوژی، موبایل‌های هوشمند میباشد. در دنیای امروز به کار گیری از تلفن همراه های هوشمند به اندازه ای زیاد شد‌ه‌است که کمتر کسب و کار و یا این که صنعتی را میتوان یافت که به یک شکلی با تلفن همراه های هوشمند درباره ی نباشد. در فیض، از آن جایی که بیزنس ها و ایجاد اشتغال ها پیرو وضعیت‌های جدیدی می باشند تا خودشان را افزایش دهند؛ یکی‌از شایسته ترین روشها برای آن‌ها استعمال از گوشیهای هوشند می باشد. براین اساس یکی‌از امروزی ترین و شایسته ترین روشها برای ارتقاء معیار فروش و ارتقاء تعداد مشتریان برای تجارتها این میباشد که آنان از نرم افزار های تلفن همراه به کارگیری کنند. زیرا امروزه دستگاه های گوشی نسبتاًً در چنگ تمامی اشخاص پیدا می‌شود! پس در حالتی‌که کسب و کار ها و صنعت ها نرم افزار های منحصر خودشان را داشته باشند می توانند با به کارگیری از این نرم افزار ها عمل خودشان را توسعه و گسترش دهند. بدین ترتیب ساختن یک نرم افزار برای کسب و کار ها و صنعت های تبدیل به یک مسئله بسیار اساسی و مهم میباشد و کسب و کار ها و صنایعی که نرم افزار ساخت و ساز می‌نمایند میتوانند از آن تحت عنوان برگ پیروز ای در مقابل رقبای خویش به کار گیری کنند و به این راه گوی سبقت را از رقبای خودشان بربایند.

به همین استدلال، چگونگی ساختن یک نرم افزار برای گوشی برای بیزنس ها بسیار اساسی میباشد و دادن یک جواب صحیح به‌این پرسش که “چه طور نرم افزار تلفن همراه بسازم؟” قادر است برای آن‌ها بسیار سودمند باشد. از طرف دیگر، ساخت‌و‌ساز کردن یک نرم افزار با تبعیت کردن فرآیند صحیح تحقق پیدا میکند. درین نوشته ی علمی قصد داریم تا تجربیات اشخاص دارای تخصص را در قضیه پباده سازی و ساخت‌و‌ساز نرم افزار با شما به اشتراک بگذاریم و مراحلی را که بایستی طی خواهد شد تا یک نرم افزار مطلوب پباده سازی و ساخت گردد را به شما ارایه نماییم. نخستین از همگی، یک خلاصه ای از مرحله ها ارایه میکنیم و آن‌گاه پروسه را با جزئیات بیشتری گزینه آنالیز قرار می‌دهیم.
فرایند پباده سازی و ایجاد کرد نرم افزار تلفن همراه
چه طور می اقتدار یک نرم افزار تشکیل داد: مرحله ها و ترتیب هنگامی عمل

اولیه از کلیه می بایست بدانید که برای ساخت و ساز کردن یک نرم افزار تلفن همراه، صرفا نیاز به هزینه ندارید. به عبارت دیگر، زمانی در رابطه ساخت‌و‌ساز یک نرم افزار برای گوشی کلام می‌زنیم، نمی توانیم اصول و ارکان مهم آن را که داشتن یک ایده اصلی میباشد نادیده بگیریم. در واقعیت ساخت‌و‌ساز یک نرم افزار برای گوشی با یک ایده هوشمندانه از طرف یک نفر شروع می شود و بعد این ایده به ندرت دستخوش تحولاتی می‌شود تا این که به مرحله فعالیت می‌رسد. در‌این نوشته‌علمی روند ساخت و ساز نرم افزار را از نخست تا پایان به هشت مرحله تقسیم بندی کرده ایم که در ذیل به آن اشاره می‌کنیم:

مرحله محاسبه نظرها و هدف ها: در وهله نخستین خیر فقط یک ایده دیده نشده و دیدنی برای ساخت‌و‌ساز نرم افزار، بلکه یک استراتژی تجاری دارنده جزئیات و همخوانی بر حقیقت از موردها ضروری برای ساخت و ساز نرم افزار می‌باشند. بایستی این سوال ها را از خودتان بپرسید: عموم برای به کار بستن از نرم افزار شما چه دلایلی می‌توانند داشته باشند؟ نرم افزار شما قرار میباشد چکار نماید؟ این نرم افزار چه مشکلی را حل می‌کند؟ درین مرحله بایستی به کل این سوال های جواب داده گردد.
مرحله تحقیق: در‌این مرحله، شما می بایست پژوهش ها جامعی را در موضوع بازار، رقبا و مخصوصاً یوزرها و مشتریانی که مربوط به عمل شما هستند اعمال دهید. پژوهش ها بازار یکی‌از طرز های اصلی برای شناسایی کردن مشتریان مقصود شما میباشند. درین مرحله شما می بایست به‌این سوال های جواب دهید: مشتریان شما چه عده ای می‌باشند؟ و تعداد آنان چقدر میباشد؟ بعد می توانید رقبای اساسی خودتان را مشخص و معلوم فرمائید، محصولاتتان را آیتم نظارت قرار دهید، استراتژی های مرتبط با رقبایتان را آیتم چک قرار دهید و مشاهده کنید که در حالتی‌که که آن ها در این باره چیره گردیده اند از چه استراتژی هایی استعمال کرده اند و در حالتی‌که که ناکامی خورده اند چه کسری هایی داشته اند که شما این کسری ها را جبران فرمائید.
مرحله پباده سازی کردن چارچوب مهم و اعتنا به تجربه کاربری (UX): درین مرحله ماک آپ ها (Mock-up) ساخت‌و‌ساز میشوند تا به دانستن شرایط یوزرها و همینطور تحلیل این که نرم افزار شما قرار میباشد چکار نماید، امداد نمایند. بدین فعالیت معماری داده ها گفته می‌گردد. درین مرحله شما یک شماتیکی ساخت‌و‌ساز میکنید که تک تک کارهایی که یوزرها ممکن میباشد ایفا دهند را درین شماتیک مکان میدهید. همینطور یک چارچوب اساسی نیز ساخت‌و‌ساز می کنید که اما این چارچوب می بایست انعطاف پذیر باشد و می بایست به طوری ساخته خواهد شد که بتوان آن را در شکل مایحتاج در به عبارتی مرحله های نخستین دستکاری کرد و مجدد تصحیح نمود.
مرحله ایجاد کرد بک اند (Back-end) : اسم دیگر این مرحله، معماری بک اند (قسمت‌هایی از پباده سازی مرتبط با نرم افزار که در معرض مشاهده کرد قرار نمی گیرد) نرم افزار میباشد. درین مرحله شما می بایست پلتفرم ها و تیم ای از ابزار و تکنولوژی ها و گویش های نرم افزار نویسی و سرویس ها را که برای تشکیل داد نرم افزار لازم می‌باشند گزینش فرمایید. این مرحله کلید اساسی روند گوناگون ایجاد کرد نرم افزار میباشد و همینطور مهمترین قسمت این روند میباشد. دو طریق متفاوت برای ساختن یک بک اند وجود دارااست: استعمال از SaaS تحت عنوان بک اند مانند Firebase، گوشی هاب AWS، کلودکیت (Cloudkit) و یا این که پباده سازی بک اند به شیوه ساده. در صورتیکه شما انتظار داشته باشید که خصوصیت های جدیدی به نرم افزار موبایلتان اضافه گردد و همینطور تعداد کاربرانش ارتقاء پیدا نماید، طرز دوم بیشتر از طریق نخستین به شما سفارش میشود. افزودن توابع بیشتر و یا این که عوض کردن آن زمانی که شما از طریق دوم به کارگیری می‌کنید، آسوده خیس می‌شود.
مرحله پباده سازی بصری: در‌این مرحله ورژن‌های مختلفی از پباده سازی ایجاد می گردد. در‌این مرحله طراح، سه ورژن متعدد برای نرم افزار ساخت و ساز می کند. همینطور در‌این مرحله رنگ های مرتبط با اپ صورت می‌گیرند. بیشتر قابل انعطاف افزارها با استعمال از رنگ هایی در محدوده رنگ های آبی رنگ و سبز ساخته میگردند.
مرحله کدنویسی و در کنار هم قرار دادن کدها: این مرحله حساس ترین مرحله میباشد. در‌این مرحله می بایست دسته ساخت و ساز نرم افزار در کنار هم بنشینند و کدها را بنویسند. درین مرحله کدنویسان ذیل یک راهنمای ظریف و با به کار گیری از اصول و ضوابط و قوانین ظریف کدها را در کنار هم می نویسند و عملکرد می کنند کمترین نادرست و خطا در‌این مرحله اجرا گیرد.
مرحله آزمودن: هنگامی که کدها نوشته شد، مهندسانی که کارشان ضمانت کیفیت مطلوب میباشد، نرم افزار را گزینه امتحان قرار می‌دهند. مرحله آزمودن نرم افزار نقش اصلی و قابل توجهی را میان مرحله های ایجاد نرم افزار بازی می‌نماید. در‌این مرحله فرآورده آخرین عمل ارتقا پیدا میکند و مجدد گزینه نظارت قرار می‌گیرد. درین مرحله تک تک باگ ها (Bug) می بایست از میان بروند.
مرحله تکثیر: پس از این که آحاد تحلیل‌ها بر روی این نرم افزار شکل گرفت و تک تک نقص های آن برطرف شوید، نوبت به مرحله تکثیر می‌رسد. این مرحله پایانی مرحله ای میباشد که در ساخت نرم افزار بایستی طی گردد. در‌این مرحله برای صرفه جویی در طول و بی آلایش خیس کردن فعالیت، بهتر میباشد که ضوابط مرتبط با تصویب نرم افزار در برنامه استور مدنظر مطالعه خواهد شد.

برچسب ها طراحی اپلیکیشن ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 206
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 36
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 158
  • بازدید ماه : 110
  • بازدید سال : 1475
  • بازدید کلی : 18170
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی